Sponsrade artiklar

Vad är Sponsrade artiklar /Native advertising?

Sponsrade artiklar (även kallat native advertising) är ett kommersiellt berättande som liknar en redaktionell artikel, som inte stör läsarens upplevelse på sajten och är det snabbast växande annonsformatet. Det är ett effektivt och smart sätt att skapa kännedom om ett företag och dess produkter eller tjänster. Det ligger i tiden och ger fina förutsättningar att nå fram i dagens mediebrus.

 

Fyra anledningar till att välja sponsrade artiklar

– Högt engagemang. En sponsrad artikel kan få flera tusen läsningar under en vecka och har höga lästider, ofta mellan 90 och 120 sekunder, vilket ger goda möjligheter att skapa en relation till potentiella kunder.

– Lättare att komma ihåg budskapet, eftersom läsaren själv väljer att klicka in sig på artikel, vilket i sin tur gör det enklare för kunden/läsaren att gå vidare i sin kundresa, från uppmärksamhet till övervägande och köp.

– Potentiell ökad kundlojalitet, medarbetarnöjdhet och stärkt arbetsgivarvarumärke genom att arbeta med engagerande och syftesdriven marknadsföring.

– Garanterat antal läsningar. Vi lovar alltid minst 500 läsningar under en publiceringsvecka oavsett bransch, men gör allt för att överträffa målet.

Sponsrade artiklar VK

CASE: SPONSRADE ARTIKLAR

"Väldigt glädjande att se hur många som klickat sig vidare till vår hemsida via länkar i den sponsrade artikeln som låg på VK´s hemsida"

Så lyckades Ditec nå nya kunder

Vi hjälper dig med sponsrade artiklar

Känner du dig osäker på formatet och vill veta lite mer? Ta kontakt med din medierådgivare eller VK Media Partners kommersiella redaktör Sven Björkland på [email protected], så hjälper vi till med att hitta en lösning utifrån era behov.

Sven Björkland

Kommersiell red./Ansvarig native

[email protected] 070-330 27 98
Sven Björkland, VK Media