VK Media Partner – ny mediebyrå satsar på rådgivning

För att förtydliga och spetsa rådgivningserbjudandet startar nu VK Media en mediebyrå, under namnet VK Media Partner. Byrån består inledningsvis av fyra personer och kommer dela lokal med VK Media i Umeå.

– Vi är hungriga och riktigt peppade på den här resan, säger byråledare Mattias Johansson.

Under hösten lanseras VK Medias nya mediebyrå, ledd av Mattias Johansson, tidigare Teamansvarig Digitalt på VK Media. Byrån, som kommer finnas i VK Medias lokaler, består i start up-fasen av fyra personer, alla med en bakgrund inom VK Media-koncernen. 

– Vi har under åren byggt upp vår expertis och nu är tiden mogen att ta nästa steg, säger Mattias.

– På VK Media har det alltid funnits en vilja att bli vassare och hålla högt tempo i utvecklingen. Vi tar med oss det tankesättet till VK Media Partner, men också massor av insikter och kunskap. Det tillför en edge när vi ska ge våra partners och annonsörer hjälp med hur man bör tänka och utforma kampanjer för att få maximal effekt i sina medieinvesteringar, fortsätter Mattias.

Visionen är att det ska vara så enkelt som möjligt för byråns kunder och samarbetspartners. Enligt Mattias är det viktigt att byrån inte blir en mediebyrå i mängden utan snarare uppfattas som en partner.

– Relationen ska alltid vara enkel och prissättningen både tydlig och transparent. Som kund ska man veta var man har oss och vilket värde vi tillför. Att då också kunna erbjuda content marketing känns jättebra.

Redan i april tog VK Media ett steg mot annonsörer med sponsrade artiklar, även kallat native advertising. Detta genom att journalisten och grävreportern Sven Björkland klev in som ansvarig för att utveckla VK Medias satsning inom native med syfte att skapa engagerande läsarupplevelser som samtidigt ger affärsnytta för företagen. 

– Det finns en enorm potential i content marketing, där native är en av de starkaste trenderna. Det finns fortfarande en stor öppning där vi kan vara med och förädla varumärken och deras styrkor genom både storytelling och oväntade läsarupplevelser, och där är Sven Björkland bäst i klassen, säger Mattias Johansson. 

Mattias och hans kollegor ser alla ljust på hösten och dess utmaningar.

– Vi startar med väldigt goda förutsättningar, men tro inte att vi kommer luta oss tillbaka för det. Vi är hungriga och riktigt peppade på den här resan, säger Mattias.

Läs mer på vkmedia.se/partner/

För mer information, kontakta:
Mattias Johansson
Teamchef VK Media Partner
070-232 27 23
[email protected]