Schibsted crosspaket (Aftonbladet)

Relevant synlighet och bäst effekt för din investering

Med Schibsteds Crosspaket annonserar du på 6 av Sveriges största och mest populära sajter. Kombinationen av hög räckvidd, starka varumärken och topp premium placeringar ger dig som annonsör möjlighet att nå rätt målgrupp, med rätt budskap, i rätt tid.
Med Crosspaketet annonserar du i mobilsajterna Aftonbladet, SvD, Omni, Blocket, Tv.nu och Klart.se. Tillsammans når sajterna varje vecka 5,6 miljoner svenskar. Bara i Umeå kommun har sajterna tillsammans 102 000 unika visningar. Snittålder på Aftonbladets läsare är 39 år, där största åldersgruppen är 20-39 år.

Rätt målgrupp på rätt ställe

Genom att geo-styra din marknadsföring kan du utifrån geografi nå dina kunder på en specifik kommun eller rikstäckande över hela landet. För att nå just din målgrupp kan du addera demografi och intressekategorier t.ex. Hus & Hem.

Vägled kunden

En stor fördel med mobil annonsering är att du kan länka besökaren som genom att klicka på din annons, direkt länkas till din hemsida, sociala medier eller exempelvis ett anmälningsformulär.

Format

Mobil annonsering, format 320 x 230 px.
Vi hjälper gärna till att producera din annons.

 

Vill du veta mer?

Kontakta Malin Brannelid så berättar hon mer om hur just ditt företag kan nå ut i mobilen!

Crosspaketet består av dessa sex starka varumärken:

 

brand

Sveriges största sajt och primära nyhetskälla
Räckviddsmedia med en bred målgrupp

klart

Sveriges största vädersajt
Köpstark målgrupp, aktiva barnfamiljer
Få annonsformat med litet brus

tv

Sveriges största tv-guide
Tillbakalutad målgrupp, underhållningssugna
Stark kvällstid

ladda-ned-(2)

Prisbelönt redaktion
Högutbildad och köpstark målgrupp
Seriös och trovärdig kontext

omnilogo-onwhite

Teknisk och redaktionell innovation
Seriös och trovärdig kontext
Mobile first, framåtlutad målgrupp, beslutsfattare
Ren och snygg annonsmiljö, bra effekt

blocket_logo

Köp- och säljannonser över hela landet.
Allt ifrån porslin, möbler, fordon, till jobb och bostad
Mobile first, bred målgrupp. Stark kvällstid