Schibstedt

Varje vecka når mobilsajterna Aftonbladet, SvD, Tv.nu, Klart.se och Omni 5,7 miljoner svenskar. Genom avancerad GPS-styrning når du dina lokala kunder. Genom att styra annonserna geografiskt blir spillet minimal och varje annonsvisning ger effekt.

Snittålder på Aftonbladet är 39 år. Största åldersgrupp är 20-39 år.

För att maximera räckvidden samt nå flera köpstarka målgrupper rekommenderar vi att köpa Crosspaketet. Visningarna fördelas efter sajtens storlek vilket innebär att majoriteten av annonserna i paketet kommer att visas på Aftonbladet. Annonsen är 320×320 px stor. Crosspaketet består av dessa fem starka varumärken:

brand

  • Sveriges största sajt och primära nyhetskälla
  • Räckviddsmedia med en bred målgrupp

klart

  • Sveriges största vädersajt
  • Köpstark målgrupp, aktiva barnfamiljer
  • Få annonsformat med litet brus

tv

  • Sveriges största tv-guide
  • Tillbakalutad målgrupp, underhållningssugna
  • Stark kvällstid

ladda-ned-(2)

  • Prisbelönt redaktion
  • Högutbildad och köpstark målgrupp
  • Seriös och trovärdig kontext

omnilogo-onwhite

  • Teknisk och redaktionell innovation
  • Seriös och trovärdig kontext
  • Mobile first, framåtlutad målgrupp, beslutsfattare
  • Ren och snygg annonsmiljö, bra effekt